Sosiale medier, nok prat! Fagdager om sosiale medier for organisasjoner.

I fjor høst gjennomførte Soria Moria i samarbeid med Digital Natives og Thomas Moen et praktisk kurs i Sosiale Medier. Antall plasser var begrenset til 10 som ble revet bort i løpet av få dager! Det samme skjedde med runde 2 som ble fulltegnet etter tre timer. Nå er runde 3 lagt ut og det er kun fem ledige plasser.  







Tilbakemeldingen fra deltakerne har vært gode. Vi har derfor besluttet å kjøre enda en ny runde! Også denne gangen er antall plasser begrenset til 10. Alle deltakere må ha med PC da opplegget er basert på at deltakerne ikke bare skal lytte, men at vi skal lære gjennom aktivt å jobbe oss igjennom de mest aktuelle Sosiale Mediene. Kurset varer i totalt 10 timer og går over 2 dager og prisen er kr 1.900,- pr deltaker inkludert lunch. Adresse er Frivillighetens Hus, C.J. Hambros Plass 5, Oslo.

Dag 1: Onsdag 3. mars kl 11:00 – 16:00

Dag 2: Onsdag 10. mars kl 11:00 – 16:00

Agenda dag 1

10:00 – 11:30: Innledning

-          Hva er Sosiale Medier

-          De mest relevante SM

-          Ulike bruksområder for SM

-          Vesentlige forskjeller på å jobbe med Sosiale vs Tradisjonelle Medier

11:30 – 12:00: Lunch

12:00 – 14:00: Facebook

-          Oversikt over muligheter

-          Sjekkliste kritiske suksessfaktorer

-          Teknisk / praktisk gjennomgang av hvordan man setter opp en god side eller gruppe for din organisasjon

14:00 – 14:30: Twitter

-          Oversikt over muligheter

-          Sjekkliste kritiske suksessfaktorer

-          Teknisk / praktisk gjennomgang av hvordan man setter opp en konto / profil

14:30 – 15:00: Til neste gang

-          Sentrale punkter i en strategi/plan for Sosiale Medier deltakerne bør tenke igjennom til neste gang

Hjemmelekse

Jobbe med strategi/plan for Sosiale Medier, samt oppsett av Facebook-sider og Twitter-konto. Her dukker det garantert opp en del spørsmål som også er relevante for andre deltakere. Spørsmål meldes inn til kursarrangør i forkant av dag 2.

Agenda dag 2

10:00 – 11:30: Plenumsdiskusjon av tekniske og strategiske spørsmål som er dukket opp i etterkant av dag 1

11:30 – 12:00: Lunch

12:00 – 13:00: Andre relevante Sosiale Medier

-          LinkedIn

-          Nettby

-          YouTube, Flickr, SlideShare og andre deletjenester

13:00 – 14:00: Blogg

-          Oversikt over muligheter

-          Sjekkliste kritiske suksessfaktorer

-          Teknisk / praktisk gjennomgang oppsett av blogg

14:00 – 15:00: Deltakerne bestemmer agenda

Påmelding til ryfetten@somo.no

5 Kommentarer til Sosiale medier, nok prat! Fagdager om sosiale medier for organisasjoner.

  • Kan anbefales på det varmeste. Thomas og Henrik er dyktige folk. Vet om flere som har fått godt resultat etterpå.
    Sjekk gjerne vår Facebook-side: Astma- og Allergiforbundet. snart 900 tilhengere, ikke evrst. Vi prøver oss frem med ulike typer innlegg.
    Er på Twitter også: astmaallergi
    psst: har en konkurranse ut februar , veldig lett å bli med :-)
    Hilsen Kristin, NAAF

  • Hei!
    Dette ser ut som et veldig nyttig og interessant kurs. Er det fortsatt ledige plasser?
    Vennlig hilsen Bente Bendiksen

  • admin

    Vi har funnet en ledig stol deg! Du får bekreftelse på e-post.

    Jan O.

  • Jeg vil gjerne være med på fagdager om sosiale medier, håper jeg er tidlig nok ute til å få en av de 10 plassene.

    Vennlig hilsen Anne Tollerud

Legg igjen kommentar